Search
Search Open/Close
Open/Close Header Details

V-Strom 1050 DE ABS

€ 16.999,-

 

Suzuki schreef designgeschiedenis toen de DR-Z800-woestijnracer in 1988 met een opvallende vormgeving aan de start van de Parijs-Dakar Rally verscheen. Een van de meest opvallende designelementen was het radicale front met de prominente ‘snavel’. Met een nieuwe interpretatie van het ‘snavel’-design blijft de nieuwe V-STROM 1050 en 1050DE trouw aan dit erfgoed.

Suzuki’s uitgebreide range van de modernste elektronische systemen zorgt dat je de prestaties van je motor kunt optimaliseren, zoals het gloednieuwe Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S). Daarmee ben je op de V-STROM 1050DE zelfs tijdens de spannendste avonturen helemaal in controle. Het Bi-Ddirectional Quick Shift System helpt je om snel en trefzeker te schakelen zonder gebruik te hoeven maken van de koppelingshevel.

107

Vermogen (PK)

100

Koppel (NM)

252

Gewicht (KG)

880

Zithoogte (MM)

20

Tankinhoud (L)

1037

Cilinderinhoud (CC)

1595

Wielbasis (MM)

De enige echte MVM Motorverzekering

Speciaal voor u als gewaardeerde klant hebben we een exclusieve MVM Motorverzekering ontwikkeld. Niet alleen bieden we u een aantrekkelijke premie, ook de voorwaarden zijn erg motorvriendelijk!


INFO!

Bereken hier uw premie

BEREKEN DIRECT UW PREMIE 

De voordelen

• Rijd direct verzekerd met uw nieuwe motor weg bij MVM!
• Hoge korting op uw eigen risico bij MVM-schadeherstel
• Uitgebreide dekking voor helm, motorkleding en bagage*
• Tot 36 maanden aanschaf- en nieuwwaarderegeling*

De Suzuki V-Strom 1050 DE ABS is nu verkrijgbaar bij het Suzuki V-Strom center uw Suzuki dealer in Utrecht.

Styling

De verticaal gestapelde, rechthoekige LED-koplamp zorgt voor een heldere blik op de weg voor je, terwijl hij tegelijkertijd een stijlvolle flair toevoegt aan het vooraanzicht van de V-STROM 1050DE. Compacte LED-positielichten, LED-knipperlichten en een LED-achterlicht garanderen een duidelijke zichtbaarheid en een praktische duurzaamheid. De V-STROM 1050DE heeft een klein windscherm voor beter zicht op de gravelpaden. Het extra brede stuur heeft een grotere wanddikte en is van aluminium gemaakt. Enerzijds is het stuur dus sterk, maar het absorbeert tegelijk ook schokken. Rijden in ruwer terrein is daardoor prettiger.

De V-STROM 1050DE heeft geen in hoogte verstelbaar zadel. Dat scheelt gewicht en het zit stabieler. Optioneel is een 30mm verlaagd zadel mogelijk of juist een 30mm verhoogd zadel. Verder heeft de V-STROM 1050DE een groot 21-inch voorwiel, aluminium velgen met spaken en een aluminium carterbeschermplaat. De standaard accessoire-balk springt eveneens in het oog, plus de brede stalen voetsteunen die meer houvast bieden wanneer je tijdens het rijden door ruw terrein op de steunen staat. Je ziet dus duidelijk dat de 1050DE qua styling en opbouw sterker is gefocust op het rijden op het onverharde.

Rijwielgedeelte

Het bouwen van hoogwaardige aluminium frames is al tientallen jaren een integraal onderdeel van Suzuki’s technische DNA. Het Twin-Spar frame van de V-STROM 1050DE blijft trouw aan dit erfgoed. Dankzij een combinatie van aluminium gietstukken en geëxtrudeerde aluminium profielen biedt het de juiste hoeveelheid flexibiliteit bij een juiste mate van sterkte aan een over het geheel genomen stijf lichtmetalen frame. Ook het subframe achter biedt betere weerstand tegen alle krachten die bij rijden op ongeplaveide ondergronden optreden. Het resultaat is een slank, licht en sterk frame van beproefde en bewezen betrouwbaarheid, dat een uitstekende rechtuitstabiliteit biedt en zorgt voor briljante stuureigenschappen. Met het oog op de stabiliteit in het terrein is de wielbasis 40 mm langer dan bij de 1050 dankzij een langere swingarm en de grondspeling is 25 mm groter. De balhoofdhoek is scherper voor extra controle. De aandrijfketting is sterker en daarmee gewapend tegen zwaardere omstandigheden. De 43 mm upside-down KYB-voorvork en de KYB-monoschokdemper achter zijn volledig instelbaar, zodat je de karakteristiek kunt aanpassen aan je voorkeuren of aan het geplande gebruik. Bij de V-STROM 1050DE zijn de veerwegen langer: 170 mm voor en 168 mm achter.

Uitgebreide elektronica

De V-STROM 1050DE heeft eveneens het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), aangestuurd door een 6-assige IMU, ervoor dat je met nog meer vertrouwen en gemoedsrust rijdt; of je nu grote afstanden aflegt, bagage meeneemt of de geplaveide wegen verlaat. Met de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) kies je tussen vier verschillende motorkarakteristieken om de prestaties van de V-STROM 1050DE af te stemmen op jouw voorkeuren en/of de rijomstandigheden. De DE-versie heeft een G-modus (Gravel) waarin de ontsteking wordt verlaat en de tractiecontrole een beperkte mate van slip toestaat. Daarnaast is er een modi voor het uitschakelen van het ABS op het achterwiel. Dat maakt het gemakkelijker om over gravelpaden te rijden. Hill Hold activeert de achterrem gedurende 30 seconden nadat je bij het omhoog rijden op een helling bent gestopt. Dit zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt. Het Load Dependent Control System herkent verschillen in belading op elk moment en past de remdrukken automatisch aan. Het Slope Dependent Control System past de remdruk aan om achterwiellift op een steile helling te voorkomen. En Low RPM Assist helpt je om vanuit stilstand bij lage toerentallen soepel weg te rijden. Dit werkt super bij stapvoets rijden en stilstaan in fileverkeer. Cruisecontrol vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten. Suzuki Traction Control System (STCS) voorkomt dat het achterwiel doorslipt bij acceleratie. Je kunt de gevoeligheid van dit systeem in drie verschillende modi instellen of het systeem uitschakelen. Met het Bi-directional Quick Shift System kun je zowel op- als terugschakelen, zonder dat je de koppelingshendel bedient. En als je die wel gebruikt, dan zorgt Suzuki Clutch Assist System (SCAS) voor een lichte en nauwkeurige bediening.

Motorblok

De 1.037 cc, 90° viertakt V-twin van de V-STROM 1050DE is voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen. Deze twin levert een hoog koppel in het middentoerengebied en heeft een levendig karakter. Zijn herkenbare V-twin-roffel en -uitlaatsound leveren een voelbaar, bijna onbeschrijfelijk rijplezier. De V-twin heeft twee elektronisch gestuurde gasklephuizen van 49 mm. Elke cilinder is bovendien voorzien van twee iridiumbougies. De eerste bougie vonkt over het gehele toerenbereik van de motor, de tweede bougie ondersteunt de verbranding en de vermogensafgifte bij lage toerentallen. De technologieën dragen bij aan een lineaire gasrespons en een stabiele stationairloop. Lichte en sterke, gesmede zuigers en holle, met natrium gevulde kleppen zijn andere hoogwaardige kenmerken van deze Suzuki V-twin. Het 2-in-1-uitlaatsysteem produceert een prettige sound, die ook profiteert van de V-twinconfiguratie.

Jaarlijks te verlengen

Als u uw motorfiets laat onderhouden door de officiële Nederlandse Suzuki dealer verlengt de Mobiliteitsservice na uitvoering van de onderhoudsbeurt steeds weer met 1 jaar om uw mobiliteit te kunnen garanderen. U ontvangt van uw Suzuki dealer een nieuwe Suzuki Mobiliteitskaart, waardoor u weer een jaar recht heeft op de mobiliteitsservice.

Originele onderdelen

Uw Suzuki is een geavanceerd stuk techniek waarbij ieder onderdeel speciaal is ontworpen en afgestemd op de hoge kwaliteitseisen die Suzuki Motor Corporation Japan stelt aan alle Suzuki producten. Om van de mobiliteitsservice gebruik te kunnen maken, dient uw motorfiets in, geval van reparatie of onderhoudswerkzaamheden, te worden voorzien van originele onderdelen.

Alle voordelen op een rij:

• Gratis hulp onderweg in Europa.
• 24 uur per dag, 7 dagen per week
• Dit alles voor alle Suzuki's t/m 10 jaar
• De Mobiliteitsservice is kenteken gebonden. Als iemand anders op uw motor rijdt, blijft uw motor dus gedekt.
• Of u nu uw contactsleutel kwijt bent, een lekke band heeft of verkeerde brandstof heeft getankt; u wordt altijd geholpen.

Mobiliteitskaart

Op de Suzuki Mobiliteitspas, die u bij aanschaf van uw nieuwe Suzuki en na uitvoering van een onderhoudsbeurt van uw Suzuki-dealer ontvangt, staat het telefoonnummer voor hulpaanvraag binnen Europa vermeld: +31 (0)592 390 884.

Proefrijden

Proefrijden met de Suzuki V-STROM 1050 DE ABS dat kan bij MVM Motoren! Neem contact met ons op.

MAIL MET ONS

 

Ook te huur

Huur de Suzuki V-Strom 1050 XT al vanaf € 65,- per dag

HUUR NU

Motorverhuur.nl

De grootste motorverhuurder van Nederland gevestigd in Amersfoort / Soesterberg en Utrecht / De Meern.

BEKIJK HET HIER

 

Back To Top